måndag 23 november 2009

Tankar om Conny

Första tanken var negativ, ett stort antiklimax men ju mer det får sjunka in desto mer positiv blir jag. Conny Karlsson tränar alltså HIF kommande säsong och det känns inte särskilt sexigt, det får inte HIF att segla upp som en obefogad guldfavorit men förhoppningsvis ger det HIF den tid och arbetsro som behövs i klubben efter de senaste åren med Baxter och fokus på Henrik Larsson.

Det nya ansvar som läggs på Karlssons axlar känns spännande, som den person med det övergripande ansvaret över klubbens sportsliga del. Ett intressant och vettigt beslut, då denna del har missköts i föreningen de senaste åren, glappet mellan styrelse och lag har varit för stort. Gällande den dagliga träningen bör Conny K ganska omgående välja ut en tränare, en tränare som utan problem underordnar sig honom och som gör jobbet fullt ut. Vem som kommer väljas? Eklund eller någon för oss, oväntad person är min gissning.

Fotbollsmässigt då? Det som tilltalar mig är Karlssons erkänt hårda attityd, hans val att prioritera försvarsspel. Att välja en tränare med en tydling inrikting på att fixa försvarsspel tror jag kan vara det bästa för HIF:s del, förhoppningsvis lyckas Conny behålla en del av den offensiva filosofi i spelet som Bosse infört, men viktigast är försvaret. Dock är jag lite orolig över Connys coaching, han är ingen matchcoach av guldklass så därför är det viktigt att hans tränare är lite mer av den sorten. Oroande kan jag även tycka det faktum är att Conny inte gjort sig särskilt känd som en talangutvecklare.

Skulason som en central figur i Connys lagbygge, låter sådär tycker jag. Jaja,vi får se hur det blir.

Hursomhelst är detta en nystart för klubben, en lösning som på sikt kan bli bra och jag tror det är sunt att HIF nu förmodligen kommer få slå underifrån under säsongen.

Välkommen Conny!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vill tipsa om en riktigt bra bonus på http://livebet365.se/
    Upp till 1000kr i ren bonus med ett enkelt omsättningskrav! Gött att ladda kassan inför toppmatcherna Inter – Barcelona och Helsingborg – MFF

    SvaraRadera